Κατηγορία: Αρχείο Γράφτηκε από τον/την Chris Εμφανίσεις: 547
Θεματικά πάρκα και αστικοί λαχανόκηποι βραβεύονται ως ιδέες από τους επιχειρηματίες που τις αξιολόγησαν . Η δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα που συνδυάζει στοιχεία οικο- και αγροτουρισμού με θέματα από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία, η δημιουργία ενός κοινωνικού λαχανόκηπου,
η κατασκευή ρούχων και αξεσουάρ με ενσωματωμένη νανοτεχνολογία, η παρακίνηση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης διά μέσου ορχηστρικής κλασικής μουσικής αλλά και η αξιοποίηση μεταχειρισμένων αντικειμένων είναι ορισμένες μόνο από τις εφετινές βραβευμένες ιδέες των φοιτητών του ΑΠΘ που συμμετείχαν στον διαγωνισμό «Εύγε Επιχειρείν».
Φοιτητές μετέτρεψαν τις καινοτόμες ιδέες τους σε «business plans» φτιάχνοντας εικονικές επιχειρήσεις και αξιολογήθηκαν από επιχειρηματίες στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της Μονάδας Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ).
Η δομή, η καινοτομία, η βιωσιμότητα και ο τρόπος χρηματοδότησης της κάθε εταιρείας, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα, αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, τα κριτήρια για να επιλεγεί το καλύτερο «business plan».
«Feeloshoply land»
Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία» έλαβε η ομάδα του Τμήματος Βιολογίας αποτελούμενη από τους τελειόφοιτους φοιτητές Ιζαμπέλα Ζαμπέτα,Ανδρομάχη Πουικλή και Ιωάννη Σαρρόπουλο.
Η ιδέα τους αφορά τη δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα που συνδυάζει τα στοιχεία του οικο- και αγροτουρισμού με θέματα από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία. Οπως περιγράφει στο «Βήμα» η Ανδρομάχη, ήθελαν το θεματικό αυτό πάρκο να συμβάλει «στην εξοικείωση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό».
Τη σχέση και την εξοικείωση αυτή μαρτυρά και το όνομα της επιχείρησης το οποίο συνδυάζει τη χαρακτηριστική λέξη του αρχαίου πολιτισμού «φιλοσοφία» συνδυασμένη με την αγγλική λέξη νιώθω (feel). «Θέλαμε να είναι ένα όνομα σύντομο και εύηχο αλλά ταυτόχρονα να αντιπροσωπεύει την ιδέα μας» περιγράφει η Ανδρομάχη Πουικλή.
Όραμα της εικονικής εταιρείας είναι η σταδιακή ανάδειξή της σε αγαπημένο τουριστικό προορισμό, καθώς και η μελλοντική αξιοποίηση του brand name της επιχείρησης σε άλλους οικονομικούς τομείς όπως η πρωτογενής παραγωγή και οι υπηρεσίες εστίασης.
Πρακτικά ή μάλλον εικονικά - μια και πρόκειται για μια εικονική επιχείρηση - το θεματικό πάρκο «Feeloshoply Land» αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση στον τομέα του τουρισμού, της ψυχαγωγίας και του πολιτισμού. Ταυτόχρονα προσφέρει μια βιωματική προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού κόσμου στα πρότυπα αντίστοιχων εγχειρημάτων του εξωτερικού μέσω πολυάριθμων παρεχόμενων υπηρεσιών όπως οι διαδραστικές δραστηριότητες και παιχνίδια και η αλληλεπίδραση με ηθοποιούς που θα υποδύονται ιστορικές και μυθολογικές προσωπικότητες.
«ΠρασινίΖΩ»
Η πρόταση για τη δημιουργία ενός κοινωνικού λαχανόκηπου στην καρδιά της Θεσσαλονίκης χάρισε επίσης σε τρεις φοιτητές του Τμήματος Βιολογίας την πρώτη θέση στην κατηγορία «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα».
Η ΠρασινίΖΩ ΟΕ είναι μια επιχείρηση που «ίδρυσαν» η Κρυσταλλία Κύρκα, η Χριστίνα Μετοικίδου και η Χρύσα Ταζέ και η οποία στηρίζει τη λειτουργία της στο περιβάλλον και στόχο έχει τη δημιουργία εστιών πρασίνου στο κέντρο της πόλης οι οποίες θα αποτελέσουν«ανάσες δροσιάς και αναψυχής για τους κατοίκους», όπως περιγράφει στο «Βήμα» η Χριστίνα.
Η επιχείρηση στηρίζεται στη μαζική παραγωγή και πώληση βιολογικών λαχανικών στο ευρύ κοινό. Επιπλέον εκπαιδεύει άτομα οποιασδήποτε ηλικίας στην καλλιέργεια και μαγειρική βιολογικών λαχανικών παραδίδοντας μαθήματα στον λαχανόκηπο.
Στόχος των τριών φοιτητριών είναι να κάνουν τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να ζουν «πράσινα», όπως μαρτυρά και ο τίτλος της επιχείρησης. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου λαχανόκηπου είναι ότι εκεί θα μπορούν να εργαστούν άνθρωποι που επιθυμούν να επανενταχθούν στην κοινωνία, ενώ τα γεύματα που θα μαγειρεύουν θα προσφέρονται σε απόρους της πόλης.
Η τελετή απονομής «Εύγε Επιχειρείν» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 19 Μαρτίου, παρά τα γεγονότα βίας που έλαβαν χώρα στο ΑΠΘ, στο Κέντρο Διάδοσης ερευνητικών αποτελεσμάτων του πανεπιστημίου.
Η διάκριση και των δύο ομάδων ήταν ανέλπιστη για τους ίδιους τους συμμετέχοντες, μια και στο μάθημα αυτό συμμετείχαν φοιτητές από διάφορα τμήματα - ορισμένοι μάλιστα είχαν μεγαλύτερη επαφή με τις έννοιες της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας.
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ), με την υποστήριξη της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του ΑΠΘ.
Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
Κωνσταντάτου Ελένη
Tovima.gr