Logo

Επιχειρηματίας γεννιέσαι ή γίνεσαι;

Κατηγορία: Αρχείο

Θετικοί οι Έλληνες απέναντι στην επιχειρηματικότητα

ενώ δύο στους τρεις πιστεύουν ότι διδάσκεται

Σχεδόν οι μισοί Έλληνες θέλουν να γίνουν επιχειρηματίες και πολλοί από αυτούς πιστεύουν ότι η επιχειρηματικότητα αποτελεί προϊόν διδασκαλίας. Ειδικότερα, το 69% των Ελλήνων πιστεύει ότι η επιχειρηματικότητα διδάσκεται και μόνο το 30% ότι ο επιχειρηματίας γεννιέται.

Οι μισοί Έλληνες έχουν θετική στάση απέναντι στην αυτοαπασχόληση (49%), ποσοστό αισθητά πιο υψηλό από τον διεθνή μέσο όρο (42%), αλλά και από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (38%). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας η οποία διεξήχθη από την Amway σε συνεργασία με το TUM (Technical University of Munich) και την Gfk Νυρεμβέργης, κατά μέσο όρο το 69% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα έχουν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα.

 

Οι νέοι κάτω των 35 ετών εμφανίζονται πιο θετικοί απέναντι στην αυτοαπασχόληση (55%) σε σύγκριση με άτομα ηλικίας 35-49 ετών (48%) και τα άτομα άνω των 50 ετών (42%). Οι άνδρες στην Ελλάδα (51%) είναι ελαφρώς πιο πρόθυμοι να ξεκινήσουν μια επιχείρηση από ό,τι οι γυναίκες (47%). Αυτά, μεταξύ άλλων, είναι τα βασικά συμπεράσματα που αποτυπώνουν την ελληνική διάσταση για την επιχειρηματικότητα και την αυτοαπασχόληση στο πλαίσιο της παγκόσμιας έρευνας επιχειρηματικότητας 2014 της Amway (Amway Global Entrepreneurship Report 2014).

«Παρά το γεγονός ότι δύο στους τρεις στην Ελλάδα πιστεύουν ότι η επιχειρηματικότητα μπορεί να διδαχθεί, η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτωμένων δεν είναι ικανοποιημένη από το επίπεδο της προσφερόμενης σχετικής εκπαίδευσης στα σχολεία και στα πανεπιστήμια» μεταξύ άλλων επεσήμανε σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας ο κ. Γιάννης Καλογήρου, καθηγητής ΕΜΠ, Εργαστήριο Βιομηχανικής & Ενεργειακής Οικονομίας ΕΜΠ, επιστημονικός υπεύθυνος ΜοΚΕ ΕΜΠ.

«Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται να υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στον χώρο αυτόν. Ειδικότερα, τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα θα πρέπει να προσπαθήσουν να εμπλουτίσουν τις σχετικές σπουδές που προσφέρουν με τη δημιουργία προγραμμάτων επιχειρηματικότητας και καινοτομίας που να είναι πιο συστηματικά ενσωματωμένα στο γενικότερο πρόγραμμα σπουδών κάθε σχολής - ανεξαρτήτως του γνωστικού αντικειμένου που θεραπεύει - και να επιχειρούν να διασυνδεθούν καλύτερα με τα παραδοσιακά μαθήματα της κάθε σχολής (π.χ. στα Πολυτεχνεία) η σύνδεση της διδασκαλίας των μαθημάτων επιχειρηματικότητας με τα πιο συμβατικά και καθιερωμένα μαθήματα των σπουδών του μηχανικού στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου τεχνικού έργου ή του σχεδιασμού μιας παραγωγικής μονάδας ή της διαμόρφωσης μιας ολοκληρωμένης τεχνικής λύση» προσθέτει ο ίδιος καθηγητής.

Στη σημασία της αυτοαπασχόλησης αλλά και τη στρατηγική της Amway επικεντρώθηκε η κυρία Ioana Enache, γενική διευθύντρια της Amway Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας η οποία μεταξύ άλλων τόνισε: «Τα τελευταία χρόνια οι βασικοί λόγοι για την έναρξη μιας επιχείρησης είναι η ανεξαρτησία από έναν εργοδότη και η ελευθερία για την πραγματοποίηση προσωπικών ιδεών. Ολο και περισσότεροι άνθρωποι συνειδητοποιούν τις προσωπικές τους δυνατότητες και επιθυμούν να προχωρήσουν πέρα από την εξαρτημένη εργασία».

Τσακίρη  Τόνια

Tovima.gr

Copyright © 2009 Aiginio News | All rights reserved